Bekväm?

Ja hatar å tränga mig på. De e inte ja, tycker inte om att bjuda in mig själv på grejer. Känner ja inte nå engagemang så lägger ja ner. Ja, jag e nog lite bekväm av mig. Men mest av allt vill ja inte va en börda eller last, vill inte vara i vägen för någon, speciellt inte för mina vänner.
De e svårt. De blir lätt missförstånd. De kan uppfattas som att ja e tråkig å inte vill göra saker, men de e mer de att ja inte vill tränga mig på.
Man borde bli bättre på att bara göra de man vill göra, sluta bry sig om vad alla andra kommer tänka eller känna.

Känslan som ibland kommer när de känns som att ingen vill göra de jag vill göra. Ensamheten! De kanske bara handlar om att folk inte fattar va jag vill göra å att ja måste bli tydligare!! Sen är de väl ingen annans fel om dom inte vill göra de jag vill! Kanske e dax för mig att utöka min bekantskaps krets? Å sluta vänta på inbjudningar som inte kommer å göra slag i saken själv!!



Kommentarer
Postat av: Fia Jonsson

Vi får slå ihop oss tycker jag :)

2012-11-25 @ 20:09:42
Postat av: Helena

Man ska alltid göra det man vill göra! För det är ju ingen utom en själv som egentligen vet vad man vill göra :) Sen kanske man ibland också får göra sånt som man i första hand inte skulle ha föredragit men för göra någon annan glad! :)

Man kan inte heller förvänta sig att folk/vänner ska kunna gissa sig till det har jag lärt mig. Jag känner samma sak väldigt många gånger, att jag är skiträdd att tränga mig på, men jag har försökt vända på det för att inte må dåligt, för annars kommer jag sitta ensam hemma och ruttna och det vill jag inte. Vill någon INTE umgås med mig så får de väl säga ifrån. Man måste utgå från att folk är ärliga och säger det de vill :) Säger folk ja, då tränger man sig inte på, annars får de fan skylla sig själva att de säger ja;) så försöker jag tänka även om det ibland är jättesvårt och jag kan inte alltid leva efter det. Säger de nej, ja då får man väl hitta på nåt annat och fråga igen en annan gång och inte ta illa upp :) (försöker allt vad jag kan att tänka lite som en kille i såna här frågor)

Sen hoppas jag folk generellt vill göra saker, eller så är jag ensam om det haha, bara jag som är knäpp, rastlös och alltid vill göra saker! :D Ibland tröttnar man såklart på att fråga och skiter i det tillslut eftersom man får nej hela tiden... Jag känner mig också skitfrustrerad och ensam i perioder när ingen vill leka eller hitta på saker jag vill göra, när folk bara är upptagna eller säger nej. Sen kanske man själv måste anstränga sig lite för att få göra saker eftersom så många känner precis så att de "inte vill tränga sig på". Så sitter alla hemma i ett eget hörn. Man kan inte stirra på telefonen och hoppas på att någon ska höra av sig, för det händer väldigt sällan (iaf för mig) Vill man göra nåt, då måste man oftast dra i folk tyvärr. Lita på att folk vill umgås så blir det nog bra ska du se :) Puss på dig

2012-11-28 @ 21:55:00
URL: http://ljuvahelena.blogg.se
Postat av: Helena

Oj va långt det blev, sorry haha. Känns bara som nästan ALLA känner sig lite ensamma, men ändå vill ingen göra något! Det tycker jag är konstigt. Det är verkligen så många som uttrycker precis samma frustrations om du skriver om (även jag). Kan folk inte kompromissa eller samsas, eller vad handlar problemet om? Har dagens människor blivit så egoistiska?

Svar: Ja tror inte de handlar om att vara egoistisk, allefall inte för mig. Jag kan bara gå till mig själv å då handlar de mest om osäkerhet. Egentligen är de ju så lätt som att bara lita på folk, men samtidigt så är de det svåraste som finns :) tror de handlar om att gå utanför sin "comfortzoon", göra saker som kanske inte alltid känns toppen just då men som i längden blir bra :)
Sara Nordberg

2012-11-28 @ 22:03:48
URL: http://ljuvahelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: